Pechowy lider

W 1960 Egon Adler był bardzo bliski zwycięstwa w wyścigu. Do zakończenia wyścigu został tylko jeden etap z Magdeburga do Berlina. Niemcy mieli bardzo silną drużynę prowadzoną przez Schura. Prowadzili także w klasyfikacji zespołowej i wygrali już 9 z 11 etapów. Drugi w klasyfikacji , też Niemiec, Erich Hagen miał do Adlera 38sek straty, a trzeci Belg Jean Baptiste Claes minutę. Tylko Beldzy mogli jeszcze zamieszać w wyścigu. Od startu było bardzo nerwowo. Od razu szła ucieczka, za ucieczką, które Niemcy musieli likwidować  w zarodku. Nagle na 18 km lider miał upadek. Szybko zmieniono mu rower i lider doszedł peleton, jednak nowy rower był zdefektowany. Adler zatrzymał się po raz drugi i to zostało dostrzeżone przez rywali. Peleton został zelektryzowany tą nowiną i od razu podkręcono tempo jazdy. Adler sam nie dał rady już do niego wrócić. Do pomocy wycofał się Schur. Pozytywnych skutków pogoni dalej nie było widać. Odwołano do pomocy kolejnego Niemca, Manfreda Weissledera. Bez szans. Peleton odtąd pędził już  w tempie 50km/godz. Beldzy znaleźli sojuszników wśród Francuzów oraz Holendrów . Trener Belgów Lucien Acou krzyczał z samochodu : Allez, allez ! W peletonie została trójka pozostałych Niemców. Nie dawali wcale zmian, bo sytuacja była krytyczna. Adler był już stracony, na prowadzenie wychodził Hagen, ale gdyby Claes wygrał etap, to zdobyłby minutę bonifikaty i został zwycięzcą wyścigu. Na szczęście Hagen doskonale znał wjazd na stadion. Wiedział dobrze, że musi na niego wjechać jako pierwszy, bo wyprzedzanie na żużlowej bieżni jest bardzo ryzykowne. Udało się. Hagen wjechał pierwszy na stadion, odparł ataki Gazdy i wygrał etap. Claes już nie miał sił i był tylko piąty. Ponad 8 minut później do mety dotarł Adler z kolegami. Przegrał wyścig i zajął w nim dopiero 7.miejsce. Niespodziewanym triumfatorem został Hagen. Adler już nigdy potem nie miał tak wielkiej okazji. Po czasie przekwalifikował się na wyścigi za prowadzeniem motorów na torze i zajął w tej dyscyplinie 5.miejsce na mistrzostwach świata .Po zakończeniu kariery był taksówkarzem.

Related Posts